Educatie remediala
Ghiduri pentru cadre didactice

Educație remedială: o încercare de clarificare a conceptului

În ultimii ani, termenul educație / învățare remedială (ER/IR) a început să circule tot mai des în școli, în proiecte educaționale și în...

Whole School Approach
Incluziune, diversitate și bune practiciReforma

Whole School Approach în România, de la fragmentare la coerență

În ultimii 25 de ani, sistemul educațional românesc s-a confruntat cu provocări tot mai complexe: inechități profunde, dificultăți și întârzieri în implementarea reformelor,...

Raspuns la interventie, lucru in grupuri mici
Incluziune, diversitate și bune practiciReforma

Răspuns la intervenție: între birocrația sufocantă românească și bunele practici internaționale

Tot mai mulți elevi se confruntă cu dificultăți de învățare, atenție sau comportament încă din primii ani de școală. În absența unei intervenții...

Adaptarea curriculara
Ghiduri pentru cadre didacticeJurnal de teren al unui profesor de sprijinPlanificare

Adaptarea curriculară pentru elevii cu CES: între obligația legală confuză și necesitatea pedagogică

Într-un sistem educațional care își propune să fie incluziv, adaptarea curriculară nu mai poate fi tratată ca o opțiune, ci ca o componentă...

Numar de elevi într-o clasă
Opinii

Câți elevi sunt într-o clasă? Comparație între sisteme educaționale europene

Câți elevi trebuie să fie într-o clasă, care este numărul minim și maxim de elevi intr-o clasă in diverse țări europene? Cum stă...

Sprijin pentru ADHD
Elevi cu ADHDJurnal de teren al unui profesor de sprijin

Elevul cu ADHD: în cabinetul de sprijin

Activitățile de sprijin pentru elevii cu ADHD (cu sau fără alte CES) în cabinetul de sprijin, vizează stimularea atenției, organizării, autoreglării și învățării...

ADHD
Elevi cu ADHDGhiduri pentru cadre didactice

Elevul cu ADHD: Ghid practic pentru profesorii de la clasă

În fiecare clasă există copii care par că nu pot sta locului, uită constant ce au de făcut, întrerup, vorbesc mult sau visează...

Mintea ADHD
Elevi cu ADHDGhiduri pentru cadre didacticeJurnal de teren al unui profesor de sprijin

Elevul cu ADHD: Să înțelegem ADHD

ADHD, adică tulburarea de hiperactivitate cu deficit de atenție, este una dintre cele mai frecvente tulburări neurobiologice ale copilăriei. Ea afectează capacitatea copilului...

Memoria de lucru
Jurnal de teren al unui profesor de sprijin

Memoria de lucru: esențială pentru gândire, învățare și adaptare

De câte ori nu ni s-a întâmplat să citim o frază, iar la finalul ei să nu mai știm care era începutul? Sau...

Rezultate evaluare nationala
Opinii

Alegerea liceului: între dorința copilului, sfatul adultului și presiunea socială

Alegerea liceului este, pentru mulți elevi de clasa a VIII-a prima decizie importantă care le influențează traseul educațional și, într-o anumită măsură, chiar...

Evaluare adaptată
EvaluareGhiduri pentru cadre didactice

Evaluarea adaptată pentru un elev cu CES

Evaluarea elevilor cu cerințe educaționale speciale integrați în școala de masă se face diferit față de evaluarea standard, punând accent pe nevoile individuale...

Procesare predictivă
Jurnal de teren al unui profesor de sprijinNeuroștințele și școala

Procesarea predictivă și CES

În ultimele decenii, cercetările în neuroștiințele cognitive au schimbat fundamental modul în care înțelegem funcționarea minții umane. Unul dintre cele mai influente cadre...

Reforma de la zero
OpiniiReforma

După „România Educată”: De ce trebuie începută reforma de la zero

Ceea ce trebuia să fie „proiectul de suflet” al președintelui Iohannis s-a transformat într-un șir lung de consultări fără consecințe, strategii sterile, legi...

Joc SET
Jurnal de teren al unui profesor de sprijin

Cine găsește un SET?

SET este un joc creat de Marsha J. Falco în 1974. Este un joc de percepție, atenție, viteză și logică captivant, creat pentru...

Școala de la 8 la 17
Opinii

Cât de bună este ideea ”școală de la 8 la 17”?

În proiectul de program de guvernare ”Bolojan” una din priorități este nici mai mult nici mai puțin decât pilotarea și generalizarea unui program...

Evaluarea profesorilor
EvaluareReforma

Evaluarea profesorilor în România și în Europa: practici, diferențe și perspective

Evaluarea profesorilor reprezintă un aspect esențial de care depinde calitatea educației. Influențează atât performanța profesională a cadrelor didactice, cât și rezultatele elevilor. În...

Dislexie
Jurnal de teren al unui profesor de sprijinTulburări specifice de învățare

Activități pentru elevii cu dislexie la școală

În România profesorii din învățământul de masă nu au beneficiat de o formare pentru înțelegerea și abordarea dislexiei. Flexibilizarea predării este un concept...

Activitate TSA
Jurnal de teren al unui profesor de sprijinTSA – Autism

Activități pentru copiii cu TSA în cabinetul de sprijin de la școală

Activitățile embodied (bazate pe mișcare și implicare senzorială) sunt deosebit de importante pentru copiii cu TSA (Tulburări din Spectrul Autist), deoarece sprijină dezvoltarea...

Cogniție ancorată, cu matematica în bucătărie
Jurnal de teren al unui profesor de sprijinNeuroștințele și școala

Cogniția ancorată la ora de matematică

Cogniția ancorată (situated cognition, grounded cognition) este o paradigmă care susține că gândirea și învățarea nu sunt procese abstracte și universale, ci sunt...

Copil în mișcare
Jurnal de teren al unui profesor de sprijinNeuroștințele și școala

Învățarea literelor cu cogniția întrupată

Cogniția întrupată (embodied cognition) este o perspectivă din psihologie și științele cognitive care susține că gândirea nu este separată de corp, ci este...

Nu rata

Instruirea diferențiată: Strategii eficiente pentru adaptarea predării la nevoile elevilor

Instruirea diferențiată este o practică pedagogică esențială în școlile moderne, care răspunde diversității elevilor din clasă. Prin adaptarea conținutului, procesului, produsului (demonstrarea învățării...

ADHD în clasă – ghid pentru profesori

ADHD (tulburarea de deficit de atenție și hiperactivitate) este una dintre cele mai întâlnite dificultăți cu care se confruntă profesorii la clasă. Se...

Comunitățile de practică în dezvoltarea profesională a cadrelor didactice

Conceptul de „comunitate de practică” (CoP) își are originile în cercetările lui Jean Lave și Etienne Wenger (1991). Lave și Wenger au demonstrat...

Educația cu adevărat incluzivă începe cu înțelegere, compasiune, empatie și sprijin.

Articole populare

Whole School Approach

© Copyright 2025 Sprijin cu suflet. Toate drepturile rezervate.

You cannot copy content of this page