În ultimii ani, termenul educație / învățare remedială (ER/IR) a început să circule tot mai des în școli, în proiecte educaționale și în...
deCristian Păunică21.07.2025În ultimii 25 de ani, sistemul educațional românesc s-a confruntat cu provocări tot mai complexe: inechități profunde, dificultăți și întârzieri în implementarea reformelor,...
deCristian Păunică20.07.2025Tot mai mulți elevi se confruntă cu dificultăți de învățare, atenție sau comportament încă din primii ani de școală. În absența unei intervenții...
deCristian Păunică13.07.2025Într-un sistem educațional care își propune să fie incluziv, adaptarea curriculară nu mai poate fi tratată ca o opțiune, ci ca o componentă...
deCristian Păunică11.07.2025Câți elevi trebuie să fie într-o clasă, care este numărul minim și maxim de elevi intr-o clasă in diverse țări europene? Cum stă...
deCristian Păunică08.07.2025Activitățile de sprijin pentru elevii cu ADHD (cu sau fără alte CES) în cabinetul de sprijin, vizează stimularea atenției, organizării, autoreglării și învățării...
deCristian Păunică06.07.2025În fiecare clasă există copii care par că nu pot sta locului, uită constant ce au de făcut, întrerup, vorbesc mult sau visează...
deCristian Păunică06.07.2025ADHD, adică tulburarea de hiperactivitate cu deficit de atenție, este una dintre cele mai frecvente tulburări neurobiologice ale copilăriei. Ea afectează capacitatea copilului...
deCristian Păunică06.07.2025De câte ori nu ni s-a întâmplat să citim o frază, iar la finalul ei să nu mai știm care era începutul? Sau...
deCristian Păunică04.07.2025Alegerea liceului este, pentru mulți elevi de clasa a VIII-a prima decizie importantă care le influențează traseul educațional și, într-o anumită măsură, chiar...
deCristian Păunică03.07.2025Evaluarea elevilor cu cerințe educaționale speciale integrați în școala de masă se face diferit față de evaluarea standard, punând accent pe nevoile individuale...
deCristian Păunică29.06.2025În ultimele decenii, cercetările în neuroștiințele cognitive au schimbat fundamental modul în care înțelegem funcționarea minții umane. Unul dintre cele mai influente cadre...
deCristian Păunică28.06.2025Ceea ce trebuia să fie „proiectul de suflet” al președintelui Iohannis s-a transformat într-un șir lung de consultări fără consecințe, strategii sterile, legi...
deCristian Păunică27.06.2025SET este un joc creat de Marsha J. Falco în 1974. Este un joc de percepție, atenție, viteză și logică captivant, creat pentru...
deCristian Păunică25.06.2025În proiectul de program de guvernare ”Bolojan” una din priorități este nici mai mult nici mai puțin decât pilotarea și generalizarea unui program...
deCristian Păunică24.06.2025Evaluarea profesorilor reprezintă un aspect esențial de care depinde calitatea educației. Influențează atât performanța profesională a cadrelor didactice, cât și rezultatele elevilor. În...
deCristian Păunică23.06.2025În România profesorii din învățământul de masă nu au beneficiat de o formare pentru înțelegerea și abordarea dislexiei. Flexibilizarea predării este un concept...
deCristian Păunică13.06.2025Activitățile embodied (bazate pe mișcare și implicare senzorială) sunt deosebit de importante pentru copiii cu TSA (Tulburări din Spectrul Autist), deoarece sprijină dezvoltarea...
deCristian Păunică11.06.2025Cogniția ancorată (situated cognition, grounded cognition) este o paradigmă care susține că gândirea și învățarea nu sunt procese abstracte și universale, ci sunt...
deCristian Păunică08.06.2025Cogniția întrupată (embodied cognition) este o perspectivă din psihologie și științele cognitive care susține că gândirea nu este separată de corp, ci este...
deCristian Păunică07.06.2025Instruirea diferențiată este o practică pedagogică esențială în școlile moderne, care răspunde diversității elevilor din clasă. Prin adaptarea conținutului, procesului, produsului (demonstrarea învățării...
deCristian Păunică30.07.2025ADHD (tulburarea de deficit de atenție și hiperactivitate) este una dintre cele mai întâlnite dificultăți cu care se confruntă profesorii la clasă. Se...
deCristian Păunică16.08.2025Conceptul de „comunitate de practică” (CoP) își are originile în cercetările lui Jean Lave și Etienne Wenger (1991). Lave și Wenger au demonstrat...
deCristian Păunică10.08.2025You cannot copy content of this page