Profilul funcțional CES
Ghiduri pentru părinți

Profilul funcțional CES – ghid pentru părinți

Când părinții aud pentru prima dată termenul „profil funcțional”, acesta poate părea tehnic și greu de înțeles. În realitate, profilul funcțional nu este...

TSA autism
Ghiduri pentru părințiTSA – Autism

TSA la copii – ce trebuie să știe părinții

Tulburarea din spectrul autist (TSA) este o condiție de dezvoltare care influențează modul în care copilul comunică, interacționează și percepe lumea din jur....

Autism
Ghiduri pentru cadre didacticeTSA – Autism

TSA la clasă – ghid pentru profesori

Tulburările din spectrul autist (TSA) reprezintă o provocare reală pentru școala de azi, dar și o oportunitate de a învăța cum să construim...

ADHD
Elevi cu ADHDGhiduri pentru cadre didactice

ADHD în clasă – ghid pentru profesori

ADHD (tulburarea de deficit de atenție și hiperactivitate) este una dintre cele mai întâlnite dificultăți cu care se confruntă profesorii la clasă. Se...

Elevi cu ADHDGhiduri pentru părinți

ADHD la copii – ce trebuie să știe părinții

ADHD, sau tulburarea de deficit de atenție și hiperactivitate, este una dintre cele mai întâlnite tulburări la copii. Mulți părinți observă că micuții...

Ghiduri pentru părințiTulburări specifice de învățare

Dislexia, pe înțelesul tuturor – ce trebuie să știe părinții

Dislexia este o dificultate de învățare care afectează citirea și scrierea, într-o anumită măsură și calculul aritmetic. Mulți părinți se sperie când aud...

Opinii

Discrepanța dintre notele obținute la ore și rezultatele de la examene, explicată

În contextul eficientizării activității se vehiculează de către ignoranți informația că notele de la ore nu sunt corelate pozitiv cu cele de la...

Formare continuăReforma

Comunitățile de practică în dezvoltarea profesională a cadrelor didactice

Conceptul de „comunitate de practică” (CoP) își are originile în cercetările lui Jean Lave și Etienne Wenger (1991). Lave și Wenger au demonstrat...

Formare continuăJurnal de teren al unui profesor de sprijinReforma

Observarea colegială la clasă – metodă colaborativă de formare continuă a profesorilor

În contextul schimbărilor rapide din educație și al creșterii așteptărilor față de rolul profesorului, formarea continuă a cadrelor didactice a devenit o prioritate...

Răspuns la intervenție
Incluziune, diversitate și bune practiciReforma

Răspunsul la Intervenție: modelul educațional care poate reduce eșecul școlar în România

Folosită deja în Finlanda, SUA și în alte țări, această abordare educațională permite intervenții timpurii pentru elevii cu dificultăți, fără a-i stigmatiza.

Evaluare formativa adaptata
EvaluareGhiduri pentru cadre didactice

Evaluarea formativă adaptată pentru copii cu CES

Evaluarea formativă reprezintă o componentă esențială a actului educațional. Scopul acesteia este sprijinirea procesului de învățare, nu măsurarea finală a rezultatelor. Aceasta presupune...

Evaluarea predicticvă
EvaluareJurnal de teren al unui profesor de sprijin

Teste pentru evaluarea elevilor cu CES

Evaluarea predictivă reprezintă un demers esențial în procesul educațional al elevilor cu cerințe educaționale speciale (CES), în special în ciclul primar. În această...

Design Universal pentru Învățare
Ghiduri pentru cadre didacticeIncluziune, diversitate și bune practiciReforma

Design Universal pentru Învățare: Cum construim o educație incluzivă pentru toți elevii

Într-un sistem educațional marcat de diversitate, Designul Universal pentru Învățare – Universal Design for Learning (UDL) oferă un cadru pedagogic bazat pe accesibilitate,...

Instruirea diferențiată
Ghiduri pentru cadre didacticeIncluziune, diversitate și bune practiciReforma

Instruirea diferențiată: Strategii eficiente pentru adaptarea predării la nevoile elevilor

Instruirea diferențiată este o practică pedagogică esențială în școlile moderne, care răspunde diversității elevilor din clasă. Prin adaptarea conținutului, procesului, produsului (demonstrarea învățării...

Învățarea socială și emoțională
Jurnal de teren al unui profesor de sprijin

Învățarea socială și emoțională: Cum dezvoltăm competențele de viață

Într-un context educațional tot mai complex, învățarea socială și emoțională (SEL) devine esențială pentru formarea unor tineri echilibrați, empatici și autonomi. Articolul explorează...

A învăța să înveți
A învăța să învețiJurnal de teren al unui profesor de sprijin

A învăța să înveți: ora de sprijin ca spațiu de formare a competențelor de învățare

Ora de sprijin este uneori redusă la o simplă recuperare de conținut, pierzându-și potențialul formativ. Pe lângă literația și numerația funcțională, formarea competențelor...

Dislexia compensată
Ghiduri pentru cadre didacticeTulburări specifice de învățare

Dislexia compensată: când dificultățile nu se văd

Dislexia compensată este o formă de dislexie în care dificultățile de citire persistă, dar elevul reușește să le depășească parțial prin strategii proprii...

Dislexie
Jurnal de teren al unui profesor de sprijinTulburări specifice de învățare

Intervenția educațională specializată pentru dislexie

Dificultățile de citire și scriere specifice dislexiei influențează semnificativ parcursul școlar al elevului, în special în ciclul primar, când litera, cuvântul și propoziția...

Disciplina pozitiva la scoala
Disciplină la ore și la școalăGhiduri pentru cadre didactice

Disciplina pozitivă: creștem copii responsabili, nu doar ascultători

Disciplina reprezintă o componentă esențială a procesului de educație și socializare a copilului. Timp de decenii, metodele tradiționale de disciplinare s-au concentrat pe...

Copil nervos
Disciplină la ore și la școalăGhiduri pentru cadre didactice

Cum construim un climat școlar pozitiv prin intervenții comportamentale preventive

În școlile românești, dar nu numai, provocările legate de comportamentul elevilor sunt din ce în ce mai vizibile, atât în mediul urban, cât...

Nu rata

Activități pentru elevii cu dislexie la școală

În România profesorii din învățământul de masă nu au beneficiat de o formare pentru înțelegerea și abordarea dislexiei. Flexibilizarea predării este un concept...

Comunitățile de practică în dezvoltarea profesională a cadrelor didactice

Conceptul de „comunitate de practică” (CoP) își are originile în cercetările lui Jean Lave și Etienne Wenger (1991). Lave și Wenger au demonstrat...

TSA la clasă – ghid pentru profesori

Tulburările din spectrul autist (TSA) reprezintă o provocare reală pentru școala de azi, dar și o oportunitate de a învăța cum să construim...

Educația cu adevărat incluzivă începe cu înțelegere, compasiune, empatie și sprijin.

Articole populare

Whole School Approach

© Copyright 2025 Sprijin cu suflet. Toate drepturile rezervate.

You cannot copy content of this page