Când părinții aud pentru prima dată termenul „profil funcțional”, acesta poate părea tehnic și greu de înțeles. În realitate, profilul funcțional nu este...
deCristian Păunică17.08.2025Tulburarea din spectrul autist (TSA) este o condiție de dezvoltare care influențează modul în care copilul comunică, interacționează și percepe lumea din jur....
deCristian Păunică16.08.2025Tulburările din spectrul autist (TSA) reprezintă o provocare reală pentru școala de azi, dar și o oportunitate de a învăța cum să construim...
deCristian Păunică16.08.2025ADHD (tulburarea de deficit de atenție și hiperactivitate) este una dintre cele mai întâlnite dificultăți cu care se confruntă profesorii la clasă. Se...
deCristian Păunică16.08.2025ADHD, sau tulburarea de deficit de atenție și hiperactivitate, este una dintre cele mai întâlnite tulburări la copii. Mulți părinți observă că micuții...
deCristian Păunică16.08.2025Dislexia este o dificultate de învățare care afectează citirea și scrierea, într-o anumită măsură și calculul aritmetic. Mulți părinți se sperie când aud...
deCristian Păunică15.08.2025În contextul eficientizării activității se vehiculează de către ignoranți informația că notele de la ore nu sunt corelate pozitiv cu cele de la...
deCristian Păunică14.08.2025Conceptul de „comunitate de practică” (CoP) își are originile în cercetările lui Jean Lave și Etienne Wenger (1991). Lave și Wenger au demonstrat...
deCristian Păunică10.08.2025În contextul schimbărilor rapide din educație și al creșterii așteptărilor față de rolul profesorului, formarea continuă a cadrelor didactice a devenit o prioritate...
deCristian Păunică09.08.2025Folosită deja în Finlanda, SUA și în alte țări, această abordare educațională permite intervenții timpurii pentru elevii cu dificultăți, fără a-i stigmatiza.
deCristian Păunică08.08.2025Evaluarea formativă reprezintă o componentă esențială a actului educațional. Scopul acesteia este sprijinirea procesului de învățare, nu măsurarea finală a rezultatelor. Aceasta presupune...
deCristian Păunică07.08.2025Evaluarea predictivă reprezintă un demers esențial în procesul educațional al elevilor cu cerințe educaționale speciale (CES), în special în ciclul primar. În această...
deCristian Păunică01.08.2025Într-un sistem educațional marcat de diversitate, Designul Universal pentru Învățare – Universal Design for Learning (UDL) oferă un cadru pedagogic bazat pe accesibilitate,...
deCristian Păunică31.07.2025Instruirea diferențiată este o practică pedagogică esențială în școlile moderne, care răspunde diversității elevilor din clasă. Prin adaptarea conținutului, procesului, produsului (demonstrarea învățării...
deCristian Păunică30.07.2025Într-un context educațional tot mai complex, învățarea socială și emoțională (SEL) devine esențială pentru formarea unor tineri echilibrați, empatici și autonomi. Articolul explorează...
deCristian Păunică28.07.2025Ora de sprijin este uneori redusă la o simplă recuperare de conținut, pierzându-și potențialul formativ. Pe lângă literația și numerația funcțională, formarea competențelor...
deCristian Păunică26.07.2025Dislexia compensată este o formă de dislexie în care dificultățile de citire persistă, dar elevul reușește să le depășească parțial prin strategii proprii...
deCristian Păunică25.07.2025Dificultățile de citire și scriere specifice dislexiei influențează semnificativ parcursul școlar al elevului, în special în ciclul primar, când litera, cuvântul și propoziția...
deCristian Păunică24.07.2025Disciplina reprezintă o componentă esențială a procesului de educație și socializare a copilului. Timp de decenii, metodele tradiționale de disciplinare s-au concentrat pe...
deCristian Păunică23.07.2025În școlile românești, dar nu numai, provocările legate de comportamentul elevilor sunt din ce în ce mai vizibile, atât în mediul urban, cât...
deCristian Păunică23.07.2025În România profesorii din învățământul de masă nu au beneficiat de o formare pentru înțelegerea și abordarea dislexiei. Flexibilizarea predării este un concept...
deCristian Păunică13.06.2025Conceptul de „comunitate de practică” (CoP) își are originile în cercetările lui Jean Lave și Etienne Wenger (1991). Lave și Wenger au demonstrat...
deCristian Păunică10.08.2025Tulburările din spectrul autist (TSA) reprezintă o provocare reală pentru școala de azi, dar și o oportunitate de a învăța cum să construim...
deCristian Păunică16.08.2025You cannot copy content of this page