Acasă Evaluare Teste pentru evaluarea elevilor cu CES
EvaluareJurnal de teren al unui profesor de sprijin

Teste pentru evaluarea elevilor cu CES

Share
Evaluarea predicticvă

Evaluarea predictivă reprezintă un demers esențial în procesul educațional al elevilor cu cerințe educaționale speciale (CES), în special în ciclul primar. În această etapă de dezvoltare, copiii își formează bazele învățării, iar dificultățile pot trece adesea neobservate dacă nu sunt investigate sistematic. Evaluarea predictivă are rolul de a anticipa posibile blocaje în învățare, dificultăți de adaptare sau întârzieri în dezvoltare, permițând astfel construirea unor intervenții timpurii, centrate pe nevoile reale ale copilului. Spre deosebire de alte forme de evaluare, aceasta nu are ca scop măsurarea performanței, ci înțelegerea potențialului și a riscurilor de eșec școlar.

Teste predictive

Declinare de responsabilitate
Aceste teste predictive sunt oferite în stadiul de draft și nu a fost încă validate prin aplicări practice sau studii standardizate. Rezultatele obținute cu aceste instrumente trebuie interpretate cu precauție și nu pot fi folosite ca singurul criteriu pentru luarea unor decizii educaționale sau de diagnostic. Pentru o evaluare completă și riguroasă, recomandăm consultarea specialiștilor în domeniul educației speciale și utilizarea unor instrumente validate. Autorul nu își asumă responsabilitatea pentru interpretări eronate sau decizii luate exclusiv pe baza acestor materiale.
Utilizarea testelor predictive în stadiul de draft
Deși aceste teste predictive se află în stadiu de proiect și nu au fost validate prin studii standardizate sau aplicări practice extinse, ele pot fi utilizate cu scop explorator și complementar în procesul de evaluare educațională.

Aceste instrumente pot oferi informații preliminare referitoare la nivelul de dezvoltare sau dificultățile elevilor și pot susține identificarea timpurie a ariilor care necesită intervenție.

De asemenea, aceste teste pot fi folosite pentru monitorizarea evoluției elevilor în timp, oferind sprijin în adaptarea planurilor de intervenție personalizate (PIP), cu condiția ca deciziile finale să fie bazate pe evaluări riguroase și standardizate.

Descarcă

Protocol pentru aplicarea testelor la elevii cu CES (inclusiv fișă de observare, exemple, informarea și acordul părintelui)

Testele au format A4, anexele (cartonașe) au format 10 x 14,8 cm.

Teste pentru clasele 1 – 4
Testul și dificultateaLink descărcare
Test numerație, clasa 1, ușorDescarcă test
Anexa A
Anexa B
Anexa C
Fișă scor
Test numerație, clasa 1, mediuDescarcă test
Anexa A
Anexa B
Anexa C
Fișă scor
Test numerație, clasa 2, ușorDescarcă test
Anexa A
Anexa B
Anexa C
Fișă scor
Test numerație, clasa 3, mediuDescarcă test
Anexa A
Anexa B
Anexa C
Fișă scor
Test numerație, clasa 4, mediuDescarcă test
Anexa A
Anexa B
Anexa C
Fișă scor
Test literație, clasa 1Descarcă test
Anexa A
Anexa B
Anexa C
Fișă scor
Test literație, clasa 2Descarcă test
Anexa A
Anexa B
Anexa C
Fișă scor
Test literație, clasa 3Descarcă test
Anexa A
Anexa B
Anexa C
Fișă scor
Test literație, clasa 4Descarcă test
Anexa A
Fișă scor
Atenție și concentrareDescarcă test
Memorie de lucruDescarcă test
Viteza de procesareDescarcă test
Funcții executiveDescarcă test
Motricitate finăDescarcă test
Motricitate grosierăDescarcă test
Abilități de comunicare verbală și nonverbalăDescarcă fișa de evaluare
Relaționare socială și adaptare în colectivitateDescarcă fișa de evaluare
Autoreglare emoțională și comportamentalăDescarcă fișa de evaluare
Autonomie personalăDescarcă fișa de evaluare

Teste pentru clasele 5 – 8
DomeniulLink descărcare
Atenție și concentrareDescarcă test
Memorie de lucruDescarcă test
Anexa
Organizare și planificareDescarcă test
MetacognițieDescarcă test
Gândire criticăDescarcă test
Literație funcțională (nivel basic)Descarcă test
Literație funcțională (nivel mediu-plus)Descarcă test
Numeratie funcțională (nivel basic)Descarcă test
Numeratie funcțională (nivel mediu-plus)Descarcă test

Share
Scris de
Cristian Păunică

Cristian este cadru didactic cu experiență în psihopedagogie specială și în lucrul direct cu elevi care au cerințe educaționale speciale (CES), integrați în școala de masă.

Comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Nu rata

Cogniția ancorată la ora de matematică

Cogniția ancorată (situated cognition, grounded cognition) este o paradigmă care susține că gândirea și învățarea nu sunt procese abstracte și universale, ci sunt...

Cât de bună este ideea ”școală de la 8 la 17”?

În proiectul de program de guvernare ”Bolojan” una din priorități este nici mai mult nici mai puțin decât pilotarea și generalizarea unui program...

Micro-școlile: O alternativă inovativă pentru viitorul educației

Acest articol explorează fenomenul emergent al microschools – micro-școlilor, un model educațional alternativ care câștigă tot mai mult teren la nivel global. Vom...

Articole similare

Literația funcțională

Acest articol explorează conceptul de literație funcțională, evidențiind importanța sa în viața...

Literația formală – Cum construim cititori competenți în școala incluzivă

Articolul explorează literația formală ca etapă esențială în dezvoltarea competențelor de citire...

Prima zi de școală: cum să creezi un început memorabil

Acest articol prezintă experiența primei zile de școală, după vacanță, un moment...

Educația cu adevărat incluzivă începe cu înțelegere, compasiune, empatie și sprijin.

Articole populare

Whole School Approach

© Copyright 2025 Sprijin cu suflet. Toate drepturile rezervate.

You cannot copy content of this page