
Evaluarea predictivă reprezintă un demers esențial în procesul educațional al elevilor cu cerințe educaționale speciale (CES), în special în ciclul primar. În această etapă de dezvoltare, copiii își formează bazele învățării, iar dificultățile pot trece adesea neobservate dacă nu sunt investigate sistematic. Evaluarea predictivă are rolul de a anticipa posibile blocaje în învățare, dificultăți de adaptare sau întârzieri în dezvoltare, permițând astfel construirea unor intervenții timpurii, centrate pe nevoile reale ale copilului. Spre deosebire de alte forme de evaluare, aceasta nu are ca scop măsurarea performanței, ci înțelegerea potențialului și a riscurilor de eșec școlar.
Teste predictive
Declinare de responsabilitate |
Aceste teste predictive sunt oferite în stadiul de draft și nu a fost încă validate prin aplicări practice sau studii standardizate. Rezultatele obținute cu aceste instrumente trebuie interpretate cu precauție și nu pot fi folosite ca singurul criteriu pentru luarea unor decizii educaționale sau de diagnostic. Pentru o evaluare completă și riguroasă, recomandăm consultarea specialiștilor în domeniul educației speciale și utilizarea unor instrumente validate. Autorul nu își asumă responsabilitatea pentru interpretări eronate sau decizii luate exclusiv pe baza acestor materiale. |
Utilizarea testelor predictive în stadiul de draft |
Deși aceste teste predictive se află în stadiu de proiect și nu au fost validate prin studii standardizate sau aplicări practice extinse, ele pot fi utilizate cu scop explorator și complementar în procesul de evaluare educațională. Aceste instrumente pot oferi informații preliminare referitoare la nivelul de dezvoltare sau dificultățile elevilor și pot susține identificarea timpurie a ariilor care necesită intervenție. De asemenea, aceste teste pot fi folosite pentru monitorizarea evoluției elevilor în timp, oferind sprijin în adaptarea planurilor de intervenție personalizate (PIP), cu condiția ca deciziile finale să fie bazate pe evaluări riguroase și standardizate. |
Descarcă
Protocol pentru aplicarea testelor la elevii cu CES (inclusiv fișă de observare, exemple, informarea și acordul părintelui)
Testele au format A4, anexele (cartonașe) au format 10 x 14,8 cm.
Teste pentru clasele 1 – 4 | |
---|---|
Testul și dificultatea | Link descărcare |
Test numerație, clasa 1, ușor | Descarcă test Anexa A Anexa B Anexa C Fișă scor |
Test numerație, clasa 1, mediu | Descarcă test Anexa A Anexa B Anexa C Fișă scor |
Test numerație, clasa 2, ușor | Descarcă test Anexa A Anexa B Anexa C Fișă scor |
Test numerație, clasa 3, mediu | Descarcă test Anexa A Anexa B Anexa C Fișă scor |
Test numerație, clasa 4, mediu | Descarcă test Anexa A Anexa B Anexa C Fișă scor |
Test literație, clasa 1 | Descarcă test Anexa A Anexa B Anexa C Fișă scor |
Test literație, clasa 2 | Descarcă test Anexa A Anexa B Anexa C Fișă scor |
Test literație, clasa 3 | Descarcă test Anexa A Anexa B Anexa C Fișă scor |
Test literație, clasa 4 | Descarcă test Anexa A Fișă scor |
Atenție și concentrare | Descarcă test |
Memorie de lucru | Descarcă test |
Viteza de procesare | Descarcă test |
Funcții executive | Descarcă test |
Motricitate fină | Descarcă test |
Motricitate grosieră | Descarcă test |
Abilități de comunicare verbală și nonverbală | Descarcă fișa de evaluare |
Relaționare socială și adaptare în colectivitate | Descarcă fișa de evaluare |
Autoreglare emoțională și comportamentală | Descarcă fișa de evaluare |
Autonomie personală | Descarcă fișa de evaluare |
Teste pentru clasele 5 – 8 | |
---|---|
Domeniul | Link descărcare |
Atenție și concentrare | Descarcă test |
Memorie de lucru | Descarcă test Anexa |
Organizare și planificare | Descarcă test |
Metacogniție | Descarcă test |
Gândire critică | Descarcă test |
Literație funcțională (nivel basic) | Descarcă test |
Literație funcțională (nivel mediu-plus) | Descarcă test |
Numeratie funcțională (nivel basic) | Descarcă test |
Numeratie funcțională (nivel mediu-plus) | Descarcă test |
Comentează