Acasă Opinii Hello world!
Opinii

Hello world!

Share

Suntem mulți, dar prea puțini. De multe ori ne simțim singuri. Suntem profesorii care nu au o clasă „a lor”, ci mai multe uși deschise în fiecare zi, dar și unele trântite în nas.
Suntem profesorii care încep ziua într-o școală, o continuă în alta și o încheie poate într-un colț de bibliotecă sau cu o reflecție: „Oare am făcut destul pentru copilul ăsta astăzi?”

Suntem profesori itineranți și de sprijin – oameni care îmbină spontaneitatea cu planificarea, compasiunea cu empatia și dorința de a ajuta, didactica specială cu activitatea administrativă și cu (multe) documente de completat și adaptările curriculare cu colaborarea în trei, cu profesori și părinți.

De ce acest blog?
Pentru că am simțit nevoia unui loc de întâlnire. Un spațiu profesionist, divers, unde să găsim resurse utile, idei, încurajare, experiențe împărtășite.
Un colț de internet unde să știm că nu suntem singuri în călătoria asta, uneori „din umbră”, esențială pentru reușita fiecărui copil cu nevoi speciale sau care are nevoie de mai mult timp să se dezvolte și să-si atingă potențialul.

Nu în ultimul rând, în contextul noilor legi ale educației, au apărut diverse noutăți care merită comentate.

Ce vei găsi aici?
🔸 Materiale adaptate și fișe de lucru gata de folosit
🔸 Idei de organizare și strategii de intervenție
🔸 Povești reale din școli, cu bune și mai puțin bune
🔸 Resurse pentru colaborarea cu părinții și profesorii de la clasă
🔸 Și mai ales: recunoașterea muncii tale.

Pentru cine scriu?
Pentru tine, colegul meu itinerant și de sprijin, novice sau cu experiență.
Pentru tine, profesorul din școala de masă, care poate vrei să înțelegi mai bine ce facem noi.
Pentru părintele care vrea să știe ce putem face pentru copilul său.
Pentru oricine crede că educația este pentru toți – și pentru fiecare în parte.

Cu prietenie,

Cristian

Share
Scris de
Cristian Păunică

Cristian este cadru didactic cu experiență în psihopedagogie specială și în lucrul direct cu elevi care au cerințe educaționale speciale (CES), integrați în școala de masă.

Comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Nu rata

Planul de intervenție personalizat (PIP) – ghid complet pentru profesorii de sprijin

Educația incluzivă nu a devenit în ultimele decenii un obiectiv asumat, lucrurile se schimbă greu, încet, cu multe obstacole la tot pasul. Profesorii...

ADHD la copii – ce trebuie să știe părinții

ADHD, sau tulburarea de deficit de atenție și hiperactivitate, este una dintre cele mai întâlnite tulburări la copii. Mulți părinți observă că micuții...

Comunitățile de practică în dezvoltarea profesională a cadrelor didactice

Conceptul de „comunitate de practică” (CoP) își are originile în cercetările lui Jean Lave și Etienne Wenger (1991). Lave și Wenger au demonstrat...

Articole similare

Micro-școlile: O alternativă inovativă pentru viitorul educației

Acest articol explorează fenomenul emergent al microschools – micro-școlilor, un model educațional...

Discrepanța dintre notele obținute la ore și rezultatele de la examene, explicată

În contextul eficientizării activității se vehiculează de către ignoranți informația că notele...

Câți elevi sunt într-o clasă? Comparație între sisteme educaționale europene

Câți elevi trebuie să fie într-o clasă, care este numărul minim și...

Alegerea liceului: între dorința copilului, sfatul adultului și presiunea socială

Alegerea liceului este, pentru mulți elevi de clasa a VIII-a prima decizie...

Educația cu adevărat incluzivă începe cu înțelegere, compasiune, empatie și sprijin.

Articole populare

Whole School Approach

© Copyright 2025 Sprijin cu suflet. Toate drepturile rezervate.

You cannot copy content of this page